Alonso ke kvalifikaci
6. 7. 2008
Je výsledek kvalifikace tím, jaký jste očekával?
Fernando Alonso: "Víceméně ano. Fajn, pro nás je šesté místo o to lepší, protože víme, že první šestka je obsazena Ferrari, McLarenem a BMW Sauber, takže je obtížné se sem dostat. Jedno Ferrari (Felipe Massa) mělo problém a Robert Kubica taky nevyjel z garáže, takže jsme dokázali obsadit šesté místo, je to o něco lepší výsledek, než jsme očekávali."
Máte pocit, že jste s vozem učinili pokrok, když jste byli konkurenceschopní na trati náročné na aerodynamiku, jako je Magny-Cours?
FA: "Ani ne. Myslím, že jsme vůz o něco málo zlepšili za poslední dva závody, ale není to dost, protože Red Bull Racing je zde s přehledem před námi. Toyota byla před námi v Magny-Cours, takže záleží na typu okruhu a na počasí o víkendu. Vždycky jsme za některým z našich soupeřů. V Magny-Cours jsme byli za Toyotou, tady jsme za Red Bull Racing, takže i když vylepšíme naše auto, ostatní ho zlepší taky. Víceméně jsme ve stejné pozici a potřebujeme pracovat co nejlíp. Musíme být konzistentní, abychom každý týden získávali body a stáhli tak ztrátu."
Jak moc vás znepokojuje fakt, že vám znova odešel motor v tréninku?
FA: "Po pravdě, moc ne. Je pravda, že za poslední tři čtyři týdny jsme měl nějaké problémy s motorem, ale také je pravda, že v závodě se to běžně nestává, protože používáme ty nejlepší motory, které máme. Nové prvky a vůbec všechno je pod kontrolou. Nemá to moc velký význam pro závod."
Jak moc ovlivňuje vítr nastavení a vyvážení vozu? Jak je to pro vás obtížné?
FA: "Tak, necítíme vítr jako takový a ani jeho sílu. Vnímáme jen jeho směr, takže když zůstává stejně silný ve stejném směru, jsou vždy stejné zatáčky s dobrým gripem a v jiných ho vždycky ztratíme, protože nás ovlivňuje zadní vítr. Dneska to nebyl moc velký problém." "Ale v zítřejším závodě, který trvá hodinu a půl i malá změna ve směru větru mnohem více ovlivní způsob, jakým projíždíte zatáčky. Potřebujete na to být připraven, potřebujete přizpůsobit řízení auta na jakoukoli změnu směru větru. Zítra to bude zajímavé zjistit jak silný je vítr a jaký má směr."
Udělali jste nějaký kompromis v nastavení, když je tu možnost, že bude pršet?
FA: "Ne. Obvykle neděláme velké změny kvůli dešti a máme normální nastavení. Dneska ráno jsme byli spokojení s normálním nastavením, i když bylo mokro. Když bude zítra pršet, budeme z toho mít radost."
Překvapil vás výkon Marka Webbera?
FA: "Ano. Myslím, že Red Bull předvádí celý víkend dobrý výkon. Včera byli rychlí a dneska ráno taky. V Q1 a Q2 měli všichni stejně natankováno, byli před většinou z nás. Také vůz Toro Rosso předvádí dobrý výkon a odjeli velmi dobrou kvalifikaci. Jsou zde dobří a my se potřebujeme do následujících závodů zlepšit, protože Red Bull je tento rok jedním z našich soupeřů a chceme se před ně dostat častěji."
Jak moc se tým soustředí na letošní vůz a jak moc na ten následující?
FA: "Nevím. Tahle otázka je spíš na tým. Odpovídám na tuhle otázku o R28 a R29 na každé tiskovce a není to mé rozhodnutí a ani moje práce. Takže, jde o kompromis. Potřebujete pracovat na voze na příští rok, protože budou velké změny pravidel. Ale nesmíte ani zapomínat na vůz 2008, protože potřebujete skončit na nějakém slušném místě v poháru konsturktérů, aspoň pro to, aby jste měli sebedůvěru a dobrý rozpočet na další rok. Takže potřebujete dělat dvě věci naráz."
Proč je vůz se stejným motorem tak moc před vámi?
FA: "No... . Je to něco, co není moc dobré, ale není to ani nic nového. Red Bull má v konstruktérech 24 bodů a my jen 12. Mark Webber má 18 bodů a já 10, takže jsou před námi. Podávají dobrý výkon, a proto jsou v první řadě, a dosavadní sezóna byla podobná. Není to frustrující jen dnes. Je to pro nás motivace, protože víme, že naše motory nejsou zlé, protože Red Bull Racing je před námi, takže je to motivace, abychom zlepšili náš vůz."
K jakým změnám ve vaší strategii dojde vzhledem k předpovědi proměnlivého počasí na zítřek?
FA: "Hmm, k nijak velkým. Přemýšleli jsme o strategii na suchou i na mokrou trať a jaké budou rozdíly. Našli jsme nejlepší a optimální kolo, kdy zajedeme do boxů a tyto podmínky se odlišují o jedno kolo, takže pro jakékoli podmínky nebudeme dělat nic speciálního, kolo, které jsme vybrali, je podle nás to nejlepší."
Fernando Alonso: "Víceméně ano. Fajn, pro nás je šesté místo o to lepší, protože víme, že první šestka je obsazena Ferrari, McLarenem a BMW Sauber, takže je obtížné se sem dostat. Jedno Ferrari (Felipe Massa) mělo problém a Robert Kubica taky nevyjel z garáže, takže jsme dokázali obsadit šesté místo, je to o něco lepší výsledek, než jsme očekávali."
Máte pocit, že jste s vozem učinili pokrok, když jste byli konkurenceschopní na trati náročné na aerodynamiku, jako je Magny-Cours?
FA: "Ani ne. Myslím, že jsme vůz o něco málo zlepšili za poslední dva závody, ale není to dost, protože Red Bull Racing je zde s přehledem před námi. Toyota byla před námi v Magny-Cours, takže záleží na typu okruhu a na počasí o víkendu. Vždycky jsme za některým z našich soupeřů. V Magny-Cours jsme byli za Toyotou, tady jsme za Red Bull Racing, takže i když vylepšíme naše auto, ostatní ho zlepší taky. Víceméně jsme ve stejné pozici a potřebujeme pracovat co nejlíp. Musíme být konzistentní, abychom každý týden získávali body a stáhli tak ztrátu."
Jak moc vás znepokojuje fakt, že vám znova odešel motor v tréninku?
FA: "Po pravdě, moc ne. Je pravda, že za poslední tři čtyři týdny jsme měl nějaké problémy s motorem, ale také je pravda, že v závodě se to běžně nestává, protože používáme ty nejlepší motory, které máme. Nové prvky a vůbec všechno je pod kontrolou. Nemá to moc velký význam pro závod."
Jak moc ovlivňuje vítr nastavení a vyvážení vozu? Jak je to pro vás obtížné?
FA: "Tak, necítíme vítr jako takový a ani jeho sílu. Vnímáme jen jeho směr, takže když zůstává stejně silný ve stejném směru, jsou vždy stejné zatáčky s dobrým gripem a v jiných ho vždycky ztratíme, protože nás ovlivňuje zadní vítr. Dneska to nebyl moc velký problém." "Ale v zítřejším závodě, který trvá hodinu a půl i malá změna ve směru větru mnohem více ovlivní způsob, jakým projíždíte zatáčky. Potřebujete na to být připraven, potřebujete přizpůsobit řízení auta na jakoukoli změnu směru větru. Zítra to bude zajímavé zjistit jak silný je vítr a jaký má směr."
Udělali jste nějaký kompromis v nastavení, když je tu možnost, že bude pršet?
FA: "Ne. Obvykle neděláme velké změny kvůli dešti a máme normální nastavení. Dneska ráno jsme byli spokojení s normálním nastavením, i když bylo mokro. Když bude zítra pršet, budeme z toho mít radost."
Překvapil vás výkon Marka Webbera?
FA: "Ano. Myslím, že Red Bull předvádí celý víkend dobrý výkon. Včera byli rychlí a dneska ráno taky. V Q1 a Q2 měli všichni stejně natankováno, byli před většinou z nás. Také vůz Toro Rosso předvádí dobrý výkon a odjeli velmi dobrou kvalifikaci. Jsou zde dobří a my se potřebujeme do následujících závodů zlepšit, protože Red Bull je tento rok jedním z našich soupeřů a chceme se před ně dostat častěji."
Jak moc se tým soustředí na letošní vůz a jak moc na ten následující?
FA: "Nevím. Tahle otázka je spíš na tým. Odpovídám na tuhle otázku o R28 a R29 na každé tiskovce a není to mé rozhodnutí a ani moje práce. Takže, jde o kompromis. Potřebujete pracovat na voze na příští rok, protože budou velké změny pravidel. Ale nesmíte ani zapomínat na vůz 2008, protože potřebujete skončit na nějakém slušném místě v poháru konsturktérů, aspoň pro to, aby jste měli sebedůvěru a dobrý rozpočet na další rok. Takže potřebujete dělat dvě věci naráz."
Proč je vůz se stejným motorem tak moc před vámi?
FA: "No... . Je to něco, co není moc dobré, ale není to ani nic nového. Red Bull má v konstruktérech 24 bodů a my jen 12. Mark Webber má 18 bodů a já 10, takže jsou před námi. Podávají dobrý výkon, a proto jsou v první řadě, a dosavadní sezóna byla podobná. Není to frustrující jen dnes. Je to pro nás motivace, protože víme, že naše motory nejsou zlé, protože Red Bull Racing je před námi, takže je to motivace, abychom zlepšili náš vůz."
K jakým změnám ve vaší strategii dojde vzhledem k předpovědi proměnlivého počasí na zítřek?
FA: "Hmm, k nijak velkým. Přemýšleli jsme o strategii na suchou i na mokrou trať a jaké budou rozdíly. Našli jsme nejlepší a optimální kolo, kdy zajedeme do boxů a tyto podmínky se odlišují o jedno kolo, takže pro jakékoli podmínky nebudeme dělat nic speciálního, kolo, které jsme vybrali, je podle nás to nejlepší."
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář