Alonsovi se titul vzdaluje, VC Japonska nedokončil
30. 9. 2007
Nad Japonskem se začala stahovat mračna a spustil se déšť. Psí počasí, které jako by naznačovalo, že se zatahují i šance Alonsa na titul.
Nebyl ani klasický start. 19 kol se odjelo za safety-carem. Obě Ferrari zajela do boxů. Kdežto McLareny neúnavně kroužily za bílým vozem. Felipe Massa stačil během těchto kol předjet jednoho z jezdců a za to byl penalizován projetím pit line.
Pak se teprve startovalo. Krátce po startu do sebe stihli tuknout Massa s Wurzem, jenž po této kolizi odstoupil, a Heidfeld s Buttonem.
Když se do boxů dostali McLareny, byl Hamilton čtvrtý a Alonso až osmý. Pak se chvíli pošťuchoval Hamilton s Kubicou a Hamilton se propadl za něj a předjel ho i jezdec Renaultu. Za tuto šťouchanici byl penalizován Robert Kubica průjezdem boxové uličky.
Pak přišel ale okamžik, kdy Alonso po havárii musel odstoupit. Byl to možná rozhodující okamžik šampionátu. Hlavní ale bylo, že se dvojnásobnému mistru světa nic nestalo. A tak ještě zamával japonským fanouškům.
To už si pak mohl Lewis Hamilton dojet pro další vítězství. Za ním ale probíhal zajímavý souboj dvou finských pilotů - Kimiho Räikkönnena, který potřeboval dojet alespoň druhý, a Heikkiho Kovalainena z Renaultu. I když byl jezdec Ferrari povětšinou rychlejší, jeho méně zkušený kolega ho před sebe nepustil a postavil se tak poprvé v kariéře na stupně vítězů a to na druhou příčku.
Nádherné drama předvedli také Felipe Massa s Robertem Kubicou, kteří se do poslední chvíle přetahovali. Nakonec byl lepší Felipe Massa a skončil tak šestý.
Náskok Lewise Hamiltona na Fernanda Alonsa je vysoký činí 12 bodů, což je 2 závody před koncem dost velký náskok. Alonso by potřeboval oba závody vyhrát a doufat, že Hamilton skončí alespoň šestý nebo závod nedokončí. Na zázrak musí doufat i Kimi Räikkönen, který by potřeboval, aby Hamilton skončil mimo bodované místa nebo osmý.
"Těžký závod v těžkých podmínkách. Po zastávce v boxech jsem se dostal do provozu, musel jsem bojovat o pozice ve středu pole. Kvůli vodě, kterou vozy zvedaly do vzduchu, bylo obtížné cokoliv vidět, hlavně na cílové rovince. Kvůli tomu jsem neviděl, že se za mnou ocitl Vettel. Náraz mě překvapil. Myslím, že vůz to celkem značně poškodilo, mohl jsem ale pokračovat. Když jsem ovšem brzdil do zatáčky číslo pět, dostal jsem se do aquaplaningu a šel do hodin. U této zatáčky jsou bohužel zdi velmi blízko trati. Narazil jsem tedy do bariéry a byl konec. Samozřejmě jsem se tím dostal do velmi obtížné situace. Budu ovšem bojovat až do konce. Loňský boj o titul ukázal, že se může stát cokoliv." řekl po závodě Alonso.
"Neházím flintu do žita, ale pokud Hamilton nevypadne, musíme být realističtí," řekl Alonso. "Je těžké stáhnout šest bodů na závod. Znamená to zvítězit v obou zbývajících závodech a doufat, že on dojede pátý nebo šestý. Když se na to podíváte realisticky, je to velice komplikované. Potřeboval bych, aby odstoupil, avšak to se letos nestalo, ale možná to přijde v posledních dvou závodech. Pokusíme se udělat maximum a zvítězit v obou závodech, nyní víc než kdykoliv předtím a možná pod menším tlakem, protože nyní musíme jenom závodit, čekat na zázrak a odstoupení rivalů, takže nyní mohu závodit o něco uvolněněji."
Nebyl ani klasický start. 19 kol se odjelo za safety-carem. Obě Ferrari zajela do boxů. Kdežto McLareny neúnavně kroužily za bílým vozem. Felipe Massa stačil během těchto kol předjet jednoho z jezdců a za to byl penalizován projetím pit line.
Pak se teprve startovalo. Krátce po startu do sebe stihli tuknout Massa s Wurzem, jenž po této kolizi odstoupil, a Heidfeld s Buttonem.
Když se do boxů dostali McLareny, byl Hamilton čtvrtý a Alonso až osmý. Pak se chvíli pošťuchoval Hamilton s Kubicou a Hamilton se propadl za něj a předjel ho i jezdec Renaultu. Za tuto šťouchanici byl penalizován Robert Kubica průjezdem boxové uličky.
Pak přišel ale okamžik, kdy Alonso po havárii musel odstoupit. Byl to možná rozhodující okamžik šampionátu. Hlavní ale bylo, že se dvojnásobnému mistru světa nic nestalo. A tak ještě zamával japonským fanouškům.
To už si pak mohl Lewis Hamilton dojet pro další vítězství. Za ním ale probíhal zajímavý souboj dvou finských pilotů - Kimiho Räikkönnena, který potřeboval dojet alespoň druhý, a Heikkiho Kovalainena z Renaultu. I když byl jezdec Ferrari povětšinou rychlejší, jeho méně zkušený kolega ho před sebe nepustil a postavil se tak poprvé v kariéře na stupně vítězů a to na druhou příčku.
Nádherné drama předvedli také Felipe Massa s Robertem Kubicou, kteří se do poslední chvíle přetahovali. Nakonec byl lepší Felipe Massa a skončil tak šestý.
Náskok Lewise Hamiltona na Fernanda Alonsa je vysoký činí 12 bodů, což je 2 závody před koncem dost velký náskok. Alonso by potřeboval oba závody vyhrát a doufat, že Hamilton skončí alespoň šestý nebo závod nedokončí. Na zázrak musí doufat i Kimi Räikkönen, který by potřeboval, aby Hamilton skončil mimo bodované místa nebo osmý.
"Těžký závod v těžkých podmínkách. Po zastávce v boxech jsem se dostal do provozu, musel jsem bojovat o pozice ve středu pole. Kvůli vodě, kterou vozy zvedaly do vzduchu, bylo obtížné cokoliv vidět, hlavně na cílové rovince. Kvůli tomu jsem neviděl, že se za mnou ocitl Vettel. Náraz mě překvapil. Myslím, že vůz to celkem značně poškodilo, mohl jsem ale pokračovat. Když jsem ovšem brzdil do zatáčky číslo pět, dostal jsem se do aquaplaningu a šel do hodin. U této zatáčky jsou bohužel zdi velmi blízko trati. Narazil jsem tedy do bariéry a byl konec. Samozřejmě jsem se tím dostal do velmi obtížné situace. Budu ovšem bojovat až do konce. Loňský boj o titul ukázal, že se může stát cokoliv." řekl po závodě Alonso.
"Neházím flintu do žita, ale pokud Hamilton nevypadne, musíme být realističtí," řekl Alonso. "Je těžké stáhnout šest bodů na závod. Znamená to zvítězit v obou zbývajících závodech a doufat, že on dojede pátý nebo šestý. Když se na to podíváte realisticky, je to velice komplikované. Potřeboval bych, aby odstoupil, avšak to se letos nestalo, ale možná to přijde v posledních dvou závodech. Pokusíme se udělat maximum a zvítězit v obou závodech, nyní víc než kdykoliv předtím a možná pod menším tlakem, protože nyní musíme jenom závodit, čekat na zázrak a odstoupení rivalů, takže nyní mohu závodit o něco uvolněněji."
1. Hamilton (Brit./McLaren-Mercedes) 2:00:34,579 (průměrná
rychlost: 151,978 km/h), 2. Kovalainen (Fin./Renault) -8,377, 3. Räikkönen (Fin./Ferrari) -9,478, 4. Coulthard (Brit./Red Bull) -20,297, 5. Fisichella (It./Renault) -38,864, 6. Massa (Braz./Ferrari) -49,042, 7. Kubica (Pol./BMW-Sauber) -49,285, 8. Sutil (Něm./Spyker) -1:00,129, 9. Liuzzi (It./Toro Rosso) -1:20,622, 10. Barrichello (Braz./Honda) -1:28,342. |
Stav MS (po 15 ze 17 závodů): |
1.
Hamilton 107 bodů, 2. Alonso 95, 3. Räikkönen 90, 4. Massa 80, 5. Heidfeld (Něm./BMW) 56, 6. Kubica 35, 7. Kovalainen 30, 8. Fisichella 21, 9. Rosberg (Něm./Williams) 15, 10. Wurz (Rak./Williams) a Coulthard po 13 |
Pohár konstruktérů: |
1. Ferrari 170, 2. BMW-Sauber 92, 3. Renault 51, 4. Williams 28, 5. Red Bull 23, 6. Toyota 12. |
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář