Alonso ukončil čekání na vítězství v Singapuru
3. 10. 2008
„Závod je ztracený. Tady se nedá předjíždět. Celý víkend říkáme, že
startovat z osmého nebo devátého místa už by byl problém. Z patnáctého
místa budu jenom kroužit. Je po všem,“
„Pole position byla nedosažitelná, ale jsem si jistý, že bychom byli druzí nebo třetí,“ litoval Španěl. „V jiných závodech bychom zase tolik neztratili, ale tady jsme přišli o největší šanci, jakou jsme měli,“ dodal.
„Možná kdyby 10 nebo 12 aut vypadlo a vyjely nějaké safety cary… Ale takové zázraky se nedějí,“ řekl.
Tak takhle reagoval Fernando Alonso po kvalifikaci na VC Singapuru, která se jela pod umělým osvětlením.
Alonso byl zoufalý a není se čemu divit. Vyhrál 2 ze 3 tréninků, v prví části kvalifikace byl šestý. Pak ale přišli problémy s palivovým čerpadlem a Alonso do další části ani nevyjel.
Do nedělního závodu vyjížděl z pole-position Massa. Po startu uhájil první místo před Hamiltonem. Za nimi jezdil Raikkonenem. To Kovalainenovi se start moc nepovedl. Po kontaktu s Kubicou jezdil až hloubi pole. Alonso se zatím tlačil blíž k bodovaným místům, ale z jedenáctého místa bylo stejně daleko. Alonso jako vůbec první zajel do boxů a toto rozhodnutí bylo klíčové k dalšímu průběhu závodu.
Nedlouhou potom totiž boural Piquet a vyjel Safety-car. Někteří jezdci museli zajet do boxů a tak následovala penalizace. Když se boxová ulička otevřela zajeli tam oba adepti na titul - Massa s Hamiltonem. Ferrari však zastávku absolutně nezvládlo. Massovi dali špatný pokyn a tak Brazilec vyjel i s tankovacím zařízením. Navíc vyjel nebezpečně do cesty Sutilovi. Následovala penalizace ale hlavně ztráta mnoha míst. Než totiž mechanici vyndali hadici byl už konec všem jeho nadějím. Alonso byl v tu dobu na páté místo, Massa jezdil poslední. Před Alonsem však byli jezdci, kteří nebyli v boxech nebo je čekala penalizace. Alonso si najel kolem půl minuty náskoku ale pak havaroval Sutila a opět se na trati objevil Safety-car. Což znamenalo vážné problémy pro Alonsa. Vždyt za ním byl Rosberga a pak už Hamilton. Když zajel zpět SC vytvořil si brzy Alonso několika sekundový náskok. Zajel si pro vítězství. Stal se tak vůbec prvním vítězem Singapuru ale hlavně nočního závodu.
„Jsem moc šťastný, i když mi to asi bude pár dní trvat, než si uvědomím, čeho jsme dosáhli. Zdálo se to nemožné, ale měli jsme velké štěstí. Zvolili jsme si velmi agresivní strategii, měli jsme rychlost a auto jezdilo úžasně celý víkend,“ řekl po závodě nadšený Alonso.
Alonso uznal, že za vše mohla zřejmě nehoda jeho týmového kolegy Piqueta. „Kdyby nevyjel safety car, asi bych skončil, kde jsem začal. Na čtrnáctém, patnáctém místě,“
„Chci říct týmu díky, protože na autě pořád pracují. Pro tento závod jsme měli nové přední křídlo. Pracují už sice na autě pro příští rok, ale nezapomněli ani to letošní. Za toto vítězství vděčím jejich velké snaze,“ poděkoval pak týmu.
Jeho vítězství však neznamená, že bude příští rok v Renaultu.
„Mé rozhodnutí o příští sezoně to nezmění. Už jsem ale řekl, že Renault bude mít prioritu, protože v tomto týmu se cítím doma,“ řekl Španěl. „Jsme jedni z těch, kteří se letos zlepšili nejvíc. Doufáme, že tímto se to zlomí, ale to zjistíme velmi rychle ve Fuji. Nesmíme zapomínat, že toto je zvláštní trať, městský okruh jako Monako. Zatáčka za zatáčkou na dvojku, trojku. Je to víc o nastavení,“ myslí si Alonso.
Výsledky:
1. Alonso
2. Rosberg
3. Hamilton
4. Glock
5. Vettel
6. Heidfeld
7. Coulthard
8. Nakajima
„Pole position byla nedosažitelná, ale jsem si jistý, že bychom byli druzí nebo třetí,“ litoval Španěl. „V jiných závodech bychom zase tolik neztratili, ale tady jsme přišli o největší šanci, jakou jsme měli,“ dodal.
„Možná kdyby 10 nebo 12 aut vypadlo a vyjely nějaké safety cary… Ale takové zázraky se nedějí,“ řekl.
Tak takhle reagoval Fernando Alonso po kvalifikaci na VC Singapuru, která se jela pod umělým osvětlením.
Alonso byl zoufalý a není se čemu divit. Vyhrál 2 ze 3 tréninků, v prví části kvalifikace byl šestý. Pak ale přišli problémy s palivovým čerpadlem a Alonso do další části ani nevyjel.
Do nedělního závodu vyjížděl z pole-position Massa. Po startu uhájil první místo před Hamiltonem. Za nimi jezdil Raikkonenem. To Kovalainenovi se start moc nepovedl. Po kontaktu s Kubicou jezdil až hloubi pole. Alonso se zatím tlačil blíž k bodovaným místům, ale z jedenáctého místa bylo stejně daleko. Alonso jako vůbec první zajel do boxů a toto rozhodnutí bylo klíčové k dalšímu průběhu závodu.
Nedlouhou potom totiž boural Piquet a vyjel Safety-car. Někteří jezdci museli zajet do boxů a tak následovala penalizace. Když se boxová ulička otevřela zajeli tam oba adepti na titul - Massa s Hamiltonem. Ferrari však zastávku absolutně nezvládlo. Massovi dali špatný pokyn a tak Brazilec vyjel i s tankovacím zařízením. Navíc vyjel nebezpečně do cesty Sutilovi. Následovala penalizace ale hlavně ztráta mnoha míst. Než totiž mechanici vyndali hadici byl už konec všem jeho nadějím. Alonso byl v tu dobu na páté místo, Massa jezdil poslední. Před Alonsem však byli jezdci, kteří nebyli v boxech nebo je čekala penalizace. Alonso si najel kolem půl minuty náskoku ale pak havaroval Sutila a opět se na trati objevil Safety-car. Což znamenalo vážné problémy pro Alonsa. Vždyt za ním byl Rosberga a pak už Hamilton. Když zajel zpět SC vytvořil si brzy Alonso několika sekundový náskok. Zajel si pro vítězství. Stal se tak vůbec prvním vítězem Singapuru ale hlavně nočního závodu.
„Jsem moc šťastný, i když mi to asi bude pár dní trvat, než si uvědomím, čeho jsme dosáhli. Zdálo se to nemožné, ale měli jsme velké štěstí. Zvolili jsme si velmi agresivní strategii, měli jsme rychlost a auto jezdilo úžasně celý víkend,“ řekl po závodě nadšený Alonso.
Alonso uznal, že za vše mohla zřejmě nehoda jeho týmového kolegy Piqueta. „Kdyby nevyjel safety car, asi bych skončil, kde jsem začal. Na čtrnáctém, patnáctém místě,“
„Chci říct týmu díky, protože na autě pořád pracují. Pro tento závod jsme měli nové přední křídlo. Pracují už sice na autě pro příští rok, ale nezapomněli ani to letošní. Za toto vítězství vděčím jejich velké snaze,“ poděkoval pak týmu.
Jeho vítězství však neznamená, že bude příští rok v Renaultu.
„Mé rozhodnutí o příští sezoně to nezmění. Už jsem ale řekl, že Renault bude mít prioritu, protože v tomto týmu se cítím doma,“ řekl Španěl. „Jsme jedni z těch, kteří se letos zlepšili nejvíc. Doufáme, že tímto se to zlomí, ale to zjistíme velmi rychle ve Fuji. Nesmíme zapomínat, že toto je zvláštní trať, městský okruh jako Monako. Zatáčka za zatáčkou na dvojku, trojku. Je to víc o nastavení,“ myslí si Alonso.
Výsledky:
1. Alonso
2. Rosberg
3. Hamilton
4. Glock
5. Vettel
6. Heidfeld
7. Coulthard
8. Nakajima
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář